Experiències vàries (TDAH, TEA, AC)

Qui es dedica a l'educació sap que la comunicació entre l'escola i els pares és vital. Les tutories amb els pares d'un alumne amb TDAH encara ho són més. Us deixo algunes experiències pròpies que m'han set útils i positives i que, en el fons, les famílies agraeixen.

Aquestes idees són experiències d'alumnes que fan l'ESO. Per tant, que ja han superat la Primària. Pot semblar evident, però la vida d'un adolescent o preadolescents és força diferent que en la etapa anterior, en quasi tots els aspectes.

1. Consideracions generals
Temes generals que ocupen part de la primera entrevista a l'escola i cal preparar, o estar previngut.
- Metges. Probablement, els pares ja han passat per algun especialista a Primària. Per tant, és fàcil que dominin més el tema que el professor.
- Medicació.
- To positiu.
- Conèixer la família.
- Cada cas és cada cas.
- A nivell acadèmic.
- Estratègia docent i docent-familiar.
El TDAH: un problema o un trastorn?

2. L'escola: què fer davant d'un TDAH? 
De manera esquemàtica he posat un guió que pot ajudar per tal de plantejar-se aquesta qüestió a nivell de Centre Educatiu. Aquí no dono respostes, sinó una orientació esquemàtica per ajudar a fer-se una idea de què hauria de saber un docent sobre el trastorn i la seva implicació escolar. A la pàgina "Eines per al professorat" podreu trobar moltes guies i manuals que ajuden a concretar aquests objectius.

3. Atenció d'alumnes amb Altes Capacitats a l'escola
Us deixo un resum de les dues línies d'actuació que em semblen necessàries a treballar. Per una part, la intervenció global en el centre i, per altra, aspectes concrets d'intervenció a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...